10/13/12

Penampakan Hantu Pocong Kuntilanak Asli

Ada macam-macam penampakan hantu pocong kuntilanak asli di Indonesia, Singapura dan Malaysia Sabah Sarawak. Ada yang dipanggil pontianak, raya, bungkus, saka, toyol jepun dan lain yang serem lagi menakutkan. Ada yang lihat di rumah, tandas, sekolah, asrama, bilik air, kamar, penanggal kubur yang lama. Berbagai cerita orang dahulu suka buat amalan yang pelik dan aneh yang amat bahaya sehingga menganggu ketenteraman penduduk di sekitar kampung tersebut. Amalan seruan seperti terdapat di video youtube wujud 1, 2, 3 ,4, 5, 6, 7, 8, 9 yang boleh memanggil roh yang sudah mati kembali ke alam nyata. Gangguan makhluk halus ada di mana seseorang mendapat histeria di rasuk jin setan yang suka menekan badan manusia.

Ada banyak cerita budak yang boleh nampak benda ghaib dari mata kasar. Mereka mungkin fikiran telah terganggu dengan cerita wayang filem seram yang terbawa ke dunia atau mereka benar boleh nampak sebab telah melakukan sesuatu yang buat mereka marah dan memberontak. Bila masuk ke sesuatu tempat yang keras, perlu berhati-hati dan melakukan proses pembersihan supaya kita minta izin duduk di tempat tersebut sementara. Membaca doa kepada tuhan boleh buat hantu tak ganggu kita lagi selepas ini. Kita semua tahu yang sesuatu telah terjadi di kawasan tersebut seperti pembunuhan atau bunuh diri terjadi dan roh jadi keliru dengan keadaan tersebut.

Kita semua suatu hari akan mati juga dan pergi ke alam dunia lain jadi kita jangan takut dengan mereka. Mungkin mereka perlu bantuan untuk selesai perkara yang sangat penting untuk disampaikan kepada keluarga mereka. Filem sekarang suka menceritakan kisah benda yang seram kerana ramai peminat suka mengetahui mengenainya. Perasaan gementar itu adalah normal dan semua akan melaluinya. Ada yang terlebih takut sampai pengsan atau pitam serta merta. Kejadian tersebut apabila mereka teralu lemah semangat sampai tak boleh terima kenyataan bila nampak mereka.

Adakah anda pernah nampak sesuatu yang menakutkan? Mungkin boleh cerita dengan kami. Kami nak juga dengar pengalaman yang boleh dikongsi oleh semua orang disini. Dulu tak percaya ada hantu tetapi selepas nampak benda pelik dihadapan mata sendiri, kita sedar mungkin ada kebenaran yang boleh diterima sebab tidak logik jika ia berlaku. Jadi jangan biarkan diri anda diselebungi oleh kejadian misteri yang menakutkan diri sendiri.

2 comments:

Miami Party Rentals said...

"The secret to creativity is knowing how to hide your sources."
Party Rental Miami

Bpk. SUKARDI said...

Numpang berbagi Info Menarik Gan..



Punya Nyali ? baca : Membongkar MISTERI JAM 12

Followers